vineri, iulie 03, 2009

Sperante

"Sunt un om ca si tine, dar fara noroc. Sa fii in locul meu ce ai face? Ai fura? Ai sparge banci? Ai ucide? Eu nu am de lucru, nu am casa, dorm in gara. Sunt batran, cine-mi da de lucru! Asadar din putinul tau da-mi un mic ajutor, te rog pentru a supravietui. Multumesc mult!". Cam asa s-ar traduce unul din textele ce le are pe langa el un cetatean care isi castiga existenta din mila trecatorilor.
Asta e doar una din zecile, sau poate chiar sutele de persoane care isi au locul lor pe stradutele din centrul Florentei, persoane pe care le gasesti aproape zi de zi in locurile pecare si le-au ales in scopul practicarii acestei meserii.
Nu de putine ori m-am lovit de tigancile care vin spre tine cu u pahar de plastic rostind milostiv "Bon giorno!", sau trecand pe langa cate un lautar care-si acompaniaza instrumentul in ritmuri de sarbe.







Niciun comentariu: